čtvrtek 27. srpna 2015

Banánový koláč s kokosovou polevou


Táta slavil narozeniny, tak jsem se rozhodla, že mu upeču dortík. Moc jsem toho doma neměla, proto jsem musela hodně čarovat. Použila jsem základní suroviny a pozměnila pár maličkostí. Na závěr musím říct, že tátovi dort moc chutnal (a nejen jemu). Jsem ráda, že jsem mu dokázala udělat radost i touto veganskou verzí :-).

Těsto:
  • 2 hrnky pšeničné mouky
  • 1 balíček vanilkového cukru
  • banánový džus
  • datlový sirup
  • 2 lžíce kakaa
  • 1/2 balíčku kypřícího prášku
  • 1 lžička jedlé sody
Poleva:
  • kokosové mléko
  • banány
  • kukuřičný škrob


Smícháme všechny ingredience na těsto a dáme péct na 180 °C. Po vyndání z trouby necháme trochu vychladnout a následně rozřežeme na dva díly. Namažeme marmeládou a vrchní díl přiklopíme zpět. Poté rozmixujeme kokosové mléko se dvěma banány. Můžete přidat cukr nebo jakýkoliv sirup, pokud se vám to nebude zdát dostatečně sladké. Směs povaříme krátce v kastrůlku a zahustíme kukuřičným škrobem. Nakonec ji nalejeme na korpus a dáme do ledničky ztuhnout.


Claireh


Líbil se vám článek? Pokud ano, přidejte si do oblíbených naši stránku na Facebooku a žádný další vám neunikne :)

2 komentáře:

Ady Any řekl(a)...

myslíš že by šlo nahradit džus jen banány? kolika zhruba myslíš? a byla by konzistence ok? děkuju

Claireh řekl(a)...

Ady Any: Určitě šlo, jen to bude takové víc vlhké a lepivé, tak s tím musíš počítat :) Klidně se dá místo džusu použít i voda, kterou normálně dávám (džus jsem dala jenom na chuť). A kdyžtak bych dala tak jeden, max. dva banány :)

Okomentovat